חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול בקורפו

Corfu
תודה לכל חברי הקבוצה על מגוון ההמלצות!
היתה לנו חופשה זוגית מושלמת בזכותכם וכאות תודה החלטנו להעלות את רשמינו מהאי (הנדירררר הזה)!!!!
זה הולך להיות ארוך מאוד אבל נקווה ששווה…
הנתונים היבשים –
התאריכים – שבוע בסוף מאי תחילת יוני
מזג האוויר – אביבי וקצת גשום מדי פעם
מיקום האירוח -דירת סטודיו ב KOPELULA
רכב שכור – יונדאי I20 מ תיאו (תומי תיאם לנו)
אטרקציות – הפלגה, טיולי כוכב, ביץ' ברים, רופ טופים, קפיצה מצוקים, בטן גב קורפואי, 4X4
מיקומים שהיינו בהם – העיר העתיקה, פוטאמוס, איפסוס, ברבטי, ניסקי, קאסיופי, תעלות האהבה, קייפ דרסטיס, פורטו טימוני, אנגלוקסטרו, פלאוקסטריצה, אכיליון, בניטסס, אגם קוריסיון, לפקימי, פטריטי
מיקומים שרצינו להגיע ולא הספקנו – פקסוס, אנטי פקסוס
ועכשיו לנתונים הרטובים…
קודם כל קורפו אי נדיר!
זאת פעם ראשונה שלנו באי, למרות שהיינו במלא איים יווניים (כמו מיקונוס, סנטוריני, אוויה) אי אפשר להשוות את החוויה לשום מקום אחר.
האי ירוק ברמה שאי אפשר להבין, מגוון בטירוף, לא משנה לאן נוסעים מתפעמים מהנוף.
הכל רגוע ושליו (עמדנו בעיר העתיקה בפקק בגלל אוטובוס שלא הצליח לעבור בין מכוניות ופשוט כולם חיכו בסבלנות, יצאו מהרכבים לראות אם אפשר לעזור, הביאו בירה מהטברנה ושתו מול הנוף, לא היה ציפצוף אחד… איזה כייףףףף) וכולם ב סיגה סיגה…
כל יום התחיל בנחת בארוחת בוקר (נגיע לזה) ורק ב11 יצאנו לדרך (גם לזה נגיע) ובגלל שיש אור יום עד אחרי 21 יש כל כך הרבה זמן לטייל ועדיין להגיע לעיר לחגוג (גם לזה נגיע…) שאף אחד באמת לא ממהר לשום מקום…
אבל בואו נתחיל מההתחלה…
אין ספק שלא משנה איפה מחפשים משהו על קורפו אי אפשר לפספס את השם תומי ואת הריזורט החדש שלו – KOPELULA.
שמו של תומי הולך לפניו, ובצדק!
הקשבנו לחוכמת ההמונים ויצרנו קשר איתו (זמין רק בווטסאפ 054-6939977).
משיחת הטלפון הראשונה הרגשנו בטוחים ושיש מי שידאג לנו מא' עד ת'.
יש לציין שמראש הוא אמר לנו שבתאריכים שנגיע הוא יהיה בסיום שלבי הבניה האחרונים של הריזורט ולקראת ימי צילומי תדמית והרצה, והיה הוגן מספיק להציע לנו מספר מקומות אחרים (!) בעיר בשל העובדה שדעתו תוסח.
הפתיחות והכנות שלו עוד יותר הדליקו אותנו והחלטנו להגיע ולחוות את ההשקה יחד איתו ועם הצוות שלו ומשפחתו.
ואיזה חוויה זאת היתה! הוא אפילו הרשה לנו לפרסם תמונות מההשקה…
אם זה האירוח שלו כשדעתו מוסחת אנחנו יכולים רק לדמיין מה קורה כעת כשהכל כבר גמור והוא מתרכז רק באירוח וטיולים…
אחרי שזכינו, בערב אחרי ההשקה, להכיר אותו לעומק (וגם את אשתו המדהימה יעלי, שמשלימה אותו בכל, ודואגת שהכל בריזורט יתוקתק מבוקר עד לילה) הרגשנו גאווה ש"ישראלי משלנו" הצליח בענק ביוון.
הוא העמיד ריזורט מדהים (והכל בפחות משנתיים!), יפיפה, וחדש מהניילונים! (זה לכשלעצמו נדיר באי).
נראה שהוא חשב על הכל. מרמת העיצוב, דרך החוויה ולא פחות חשוב – תשתיות.
כשאנחנו התארחנו באי היתה הפסקת מים כמעט בכל רחבי האי, ולמרות זאת אצל תומי היו מים בשפע (כששאלנו איך זה יתכן, למדנו שהוא אוגר 130,000 ליטר מי גשמים ובאמצעות משאבות יכול לספק מים ללא הגבלה לריזורט גם בעת הפסקת מים. מסתבר שהפסקות מים קורות באי לא מעט- טיפ- חשוב לבדוק שבמקום שבו תהיו יש היערכות לכך מצד המקום אחרת החופשה הופכת לטירונות רובאי 07… חחח).
מסתבר שתומי לא רק עם לב ענק אלא גם לא שכח מאיפה הגיע!
מעבר לעברו המקצועי ותרומתו למדינה (זה כנראה אישי אז לא נחשוף) מסתבר שהוא אירח המון משפחות במלחמה ומתחשב כעת בכל משפחה ישראלית, ובעיקר בחיילים ומילואמניקים בכל דרך אפשרית. כשאנחנו היינו בריזורט היו באחת הוילות זוג שאחד מהם היה מילואמניק ובוילה השניה זוג צעיר שאחד מהם היה חייל משוחרר והיה נראה כאילו תומי מארח ראשי ממשלה עם כמות הדאגה שהרעיף עליהם.
כאורחי דירות הנופש הראשונות בריזורט תומי עשה לנו סיבוב בכל המתחם. יש לו 12 דירות נופש בגדלים שונים. אנחנו נהננו מאירוח מופתי בדירת הסטודיו K5. דירת נופש רומנטית מצויידת במלואה (ה-כ-ל), מרמת הנספרסו ועד רמת מייבש השיער. כשהגענו דלקה מוזיקת ספא ברקע והרגשנו שאנחנו בחלום. אבל רגע… הפגישה עם תומי התחילה עוד הרבה לפני.
לשמחתינו בחרנו ב"חבילת החוויות" לזוגות (יש גם למשפחות בהתאמה).
במסגרת החבילה תומי סידר לנו רכב שכור במחיר מדהים (שילמנו 40 יורו ליום. אבל זה בטח תלוי ביקוש והיצע ומחירי העונה בקיץ כמובן יותר יקרים).
תיאו פגש אותנו בשדה התעופה והריץ צחוקים עם תומי (אי אפשר לפספס אותו… מגיע עם הקבריולט שלו וכובע של תייר מהריביירה…).
קבלת פנים שכזאת מקלילה את האוווירה (ראינו מלא תיירים מתרוצצים בלחץ ואנחנו טופלנו ברוגע ובכיף) ומאפשרת להתחיל את החופשה בכיף. תומי הוביל עם הרכב שלו לכיוון העיר העתיקה. במשך שעתיים הסביר לנו בסבלנות על כל המקומות החשובים וגם "סימן" לנו מטרות (אותנו עניינו ביץ' ברים ורופ טופים בעיקר ועוד לפני שהתחלנו את החופשה מצאנו את עצמנו על דרינק ב IMABARI ביץ, בר מהסרטים עם מוזיקה של די ג'י ממש מתחת למבצר הישן).
לי כל מה שעבר בראש זה "איך מבטלים את כרטיס החזור ומי ישמור על הילדם בארץ?"…
במסגרת חבילת החוויות קיבלנו לא רק קבלת פנים ורכב שכור מוזל אלא בעיקר שקט נפשי.
תכלס, לא תכננו כלום לטיול. פשוט התמסרנו.
תומי איש מקצוע נדיר, 25 שנים בתחום המלונאות, תיירות והדרכות ואי אפשר לפספס (גם) את זה. הוא לא רק משקיע מכל הלב אלא פשוט שולט בחומר באופן שמעולם לא נתקלנו בו. תמיד עם בדיחה מצחיקה ואיכשהו תמיד קולע בול למטרה, וכשהראש נקי מדאגות אפשר באמת להתרכז בליהנות.
תומי ניסח את זה יפה – "לפתוח את הלב ולהתאהב".
כשאתה מרגיש מוגן ובטוח ובנוסף חופשי אתה מאושר.
זאת תחושה עילאית ורק על כך תודה לקורפו ולתומי. כמעט שכחנו איך זה מרגיש…
הסיור בעיר העתיקה, שהתחיל לאורך הטיילת של GRITSA (שהרגישה כמו נווה צדק של פעם רק בלי המגדלים…). המשיך דרך הכיכר המדהימה SPIANADA (מסתבר שהיא הכי גדולה ביוון ואפילו בבלקן. והיא יפיפיהההה), הארמון האנגלי, השדרה הצרפתית (LISTON) כשברקע העיר העתיקה הוונציאנית והמבצר הישן. ממש קוקטייל קורפואי. לא היה לילה שלא חזרנו לעיר כדי להרגיש כמו אמילי בפריז…
במסגרת הטיולים די "הקטנו ראש" כי הכל היה סגור מראש…
קמנו כל בוקר לסלסת מאפים (במסגרת חבילת החוויות הזוגית. מומלץ ממש!).
תומי הראה לנו מבעוד מועד היכן הסופרים הקרובים ודאגנו למלא את המקרר בכל טוב לשבוע החופשה שלנו וכך כל בוקר הכנו ביצים, סלט וכל מה שאנחנו אוהבים.
יעלי (אשתו המקסימה של תומי) דאגה למאפים טריים בדיוק בזמן ולפי הזמנה.
השילוב הזה חכם ויעיל וחסך מלא כסף וזמן.
מכיוון שאנחנו רגילים לקום מוקדם את ארוחות הבוקר הרצנו מ08 עד 09 ואז שעה וחצי של סתלבט בבריכה – אין דברים כאלו! היא ענקית, בצבעים אקזוטיים, במפלסים משתנים (יש בריכת סתלבט שבה מיטות השיזוף בדיוק בגובה הנכון במים. יש בריכת ילדים ויש את הבריכה העמוקה – 1.5מ' שאפשר ממש לשחות בה כל בוקר ולהתאמן למי שאוהב).
הנוף ממכר – כמו בטוסקנה. בכלל כל הריזורט מוקף בעצים ואתה מרגיש באחוזה (יש גם מלא ציורי קיר מקסימים לאורך הריזורט וההרגשה היא של כפר בתוך כפר. כל כך יפה ומרגיע). מסתבר שלא תמיד חייבים לישון על הים כדי להרגיש שלמות (תכלס, היינו כל כך הרבה בים שזה באמת לא משנה).
אחרי הסתלבט בבריכה הגיע האקשן טיים! במסגרת חבילת החוויות קיבלנו טיול משותף קבוצתי עם חברי הריזורט, הפלגה מדהימה וייעוץ תיירותי מותאם לנו על ידי תומי.
מומלץ ממש לטייל לדרום, כפי שהמליץ תומי, ביום השני, מיד אחרי הנחיתה.
קל ממש להסתדר לבד ולכן תומי המליץ לנו לא "לבזבז" את הטיול איתו על הדרום.
הוא בנה לנו סיפור דרך קליל עם המקומות הכי יפים בדרום. חבל ארץ שמרגיש כמו מדינה אחרת בקורפו. הכל שליו ורגוע. פחות מתוייר (ויש כאלו שממש אוהבים את זה).
ביקרנו בבנטיסס הציורית (ליד מלון אנגסנה המפורסם). המשכנו לאגם קוריסיון המושלם, ביקרנו בלפקימי הרומנטית וגם בפטריטי לארוחת דגים. מה נגיד ומה נאמר שלמות.
תומי נותן כל כך הרבה טיפים על האי שזה מסדר את הראש וכשמזמינם את חבילת החוויות ומשלמים על השירות הזה מרגישים בנוח לקבל את כל הטוב הזה ולשאול בלי סוף… (למרות שעל הרוב הוא עונה עוד מבעוד מועד… אין חכם כבעל ניסיון).
ועם חשבנו שזה הטופ הגיע הטיול הקבוצתי למחרת.
בכלל הרעיון של הטיול הקבוצתי הוא גאוני. במקום לשפוך מלא כסף על טיול פרטי מצטרפים לחברי הריזורט וכולם יוצאים יחד כמעט כל יום ב11.
ככה לא רק חוסכים כסף אלא גם מכירים את החבר'ה ובערב, כשיושבים על כוס יין בבריכה, זה מרגיש כל כך טבעי ונעים.
לטיולים כל זוג/ משפחה/ קבוצה מגיעה/ים עם הרכב הפרטי שלהם. תומי מוביל.
לפני היציאה יש תדרוך מסודר ותומי מעביר (שוב) את סיפור הדרך (קבלנו אותו גם לילה לפני) כולל נקודות ציון בווטסאפ. כל כך קל ופשוט. בכל מקום מעניין עוצרים ויחד נהנים מחוויות שכנראה אי אפשר בחייייייים להגיע אליהם לבד.
אנחנו בחרנו בטיול שנקרא "פלאוקסטריצה ממעוף הציפור".
הטיול כלל מלא נקודות תצפית נדירות והתחיל (למצב רוח העוד יותר טוב) במזקקה מקומית יפיפיה (LAZARIS). מעבר לטעימות הנהדרות (ללא עלות. יש גם מלא ממתקים מקומיים מעולים) יש גם הנחה למי שחבר בריזורט. זאת אחלה דרך "לסגור" את הפינה של מתנות אותנטיות לחברים ומשפחה (כי תכלס באי אין קניונים או משהו). תומי עדכן אותנו מראש שכמובן לא חייבים לקנות כלום (הוא לא מקבל עמלות. הוא ביקש שבמקום זה יעניקו לאורחים שלו הנחה. יפה ממש מצידו. בכלל לאורך כל הדרך הוא היה לארג' עם כולם. איך אומרים טוב מושך טוב וכולם אוהבים אותו עוד יותר). אותו דבר היה בהמשך כשהיינו במוזיאון שמן זית מהממם וגם בו היו טעימות ומלא מוצרים איכותיים מקומיים (כולל שמנים לגוף ותמרוקים).
בכלל האווירה היא מאוד קלילה ולא חייבים להוציא כסף בטיול (למרות שקלאסי לשבת בטברנות וליהנות מהחוויות המקומיות. אכלנו במקום עתיק באמצע שוםמקום, ועלה לנו 35 יורו לזוג כולל מנה עיקרית לכל אחד, סלט, בירה ומים).
מכאן לשם מצאנו את עצמנו עולים 165 מדרגות לגן העדן שנקרא אנגלוסקסטרו. על שם המבצר העתיק הזה נקרא גם הכפר והחוף הכי יפים בקורפו – פלאוקסטריצה.
אין סיכוי שלא עוברים שם והכי יפה זה לראות את הנוף מלמעלה.
לא סתם נקודות התצפית שם נבחרו לבין חמשת היפות ביותר באירופה.
למי שלא יכל לעלות למעלה חיכתה בתחתית המבצר (עוד) טברנה יפיפיה עם נוף לים (תומי הכין אותנו לא לאכול או לשתות שם יותר מדי כי המתינה לנו חוויית בית קפה נדירה בהמשך).
אחרי הטיול במבצר (שווה לכל מי שיכול לעלות אלא אם ממש חם. אנחנו היינו ביום מעונן ואפילו טיפטף עלינו להשלמת החוויה) המשכנו עם הרכבים לDOLCE. בוודאות בית הקפה הכי יפה שהיינו בחיינו. נקודת תצפית מדהימה משלימה את החוויה עם הסלפי המושלם לתמונות הפרופיל מכל סוג… ולא דברנו על קערת הגלידות המדהימה והענקית ב5 יורו… חחח
בכלל המחירים בקורפו הם סבבה לתיירים מערביים (למרות שקורפו אי יותר יקר מרוב המקומות ביוון) ובטוח יותר זולים מישראל (לא שיש משהו יותר יקר מישראל, אז זאת לא השוואה טובה…).
אם יודעים היכן לאכול (תומי לקח אותנו לטברנה של מקומיים שבהם השיפודים עלו 1.6 יורו כולל ציפס ולחם…) זה זול ברמה.
אם אוכלים במסעדות של תיירים זה כמובן יקר (לדוגמה 25 יורו לעיקרית במסעדת FISHLIDA האיכותית ליד שוק הדגים).
סביב הריזורט של תומי יש מלא מסעדות מקומיות טעימות וזולות (אכלנו גירוס ב PAPRIKA ב3.6 יורו… בירה ב3 יורו) כולל טברנה על המים שלא רצינו לזוז ממנה והיה נראה שכמעט כולם בה מקומיים (עד שיגלו את הסוד…).
קורפו אי שקט. אל תצפו לטברנות עם מוזיקה רועשת או שבירת צלחות. זה חלק מהקסם. לוקח זמן להתרגל לזה (בעיקר לעירוניים) אבל בהמשך זה ממכר.
שכחשבנו שזה ה היילייט של החופשה הגיע ההפלגה… מה נאמר ומה נגיד…
10 ד' מהריזורט נמצאת המרינה המושלמת, ללא בעיית תנועה או חניה.
כאן הזמן להודות לאודי ולצוות שלו!
תומי חיבר ביננו לבינם (אודי הוא ישראלי מקומי. אישית לא פגשנו אותו אבל שמענו שהוא אלוף העולם בהפלגות!) וליווה אותנו למרינה.
זה היה חלק מחבילת החוויות ורק על כך זה שווה הכל.
במרינה (GOUVIA) היפיפה חיכה לנו אלכס הסקיפר המתוק (וגם ספירוס המצחיק, ששר לנו שיר ב…עברית לפני שעלינו לסירה בא להגיד שלום).
אחרי תדרוך קצר ולעניין יצאנו לדרך.
המרינה ענקית. יש מלא יאכטות בגדלים שונים.
היציאה האיטית מהמרינה מאפשרת להתרשם מהן ולפנטז…
סירת המנוע שאיתה מפליגים קטנה (אבל מהירהההה) ויעילה מאוד להפלגות מהסוג שיצאנו אליהן ואין טעם להשקיע (לדעתנו) בשכירת יאכטה ענקית, כי במילא כדי להגיע למערות הכחולות והקטנות ולשאר האטרקציות בדרך חייבים סירה קטנה…
אנחנו נהננו ממסלול של 4 שעות (שגלש טיפה, וטוב שכך) וראינו את כל החופים המדהימים ואחוזות הפאר של החוף המזרחי (האחוזה של רוטשילד מארחת מסתבר את המלך צ'רלס שאבא שלו פיליפ נולד באי.. פיקנטריה).
יש כאן הרגשה של THE RICH AND THE FAMOUS וזה בכלל מתעצם למי שיש זמן לעצור עם הסירה, לעגון במזח של אחת הטברנות ולהרים לחיי החיים הטובים במסגרת ארוחת צהריים בקלאס (הארוחה לא כלולה במחיר החבילה וכל אחד בוחר מה שטוב לו. הטברנות יוקרתיות ומכבדות את המעמד. עלה לנו 50 יורו לזוג לארוחה מדהימה!).
כמובן שסימנו V על המערות הכחולות … אמרו לנו מראש הן לא גדולות כמו בפקסוס או בפלאוקסטריצה אבל הן בהחלט יפיפיות ומקבלים את חווייית מי הטורקיז בענק. שעה שלמה העברנו שם בתמונות ויש שם כמה חופים מבודדים שכיף לשחות עליהם עם הסאפ. המים היו נעימים (בניגוד לחוף המערבי ששם היה ממש קר). הים הוא הים היוני והוא גם יותר רדוד וגם קרוב ליבשה ולכן ממש נעים לשחות. בקיץ הבנו שממש חם כמו המים בארץ (רק בלי המדוזות תודה לפוסידון…).
בדרך ראינו את כל מלונות היוקרה של הצד הצפון מזרחי (IKOS ו GRECOTEL לדוגמה) ואת כל היאכטות המטורפות. אין ספק שזאת הפלגה מהסרטים ולדעתנו הטובה ביותר שחווינו בחיינו (אולי בגלל שהמים שקטים ואין גלים ולכן לא חווינו שום בחילות ואולי בגלל האלכוהול שזרם בלי סוף עם המוזיקה של ניקוס ורטיס..).
היו אתנו עוד שני זוגות מקסימים מהריזורט בהפלגה וזה ממש הוסיף לצחוקים ולכיף.
חזרנו אחה"צ לשנ"צ איכות בדירה וקמנו לערב רומנטי בעיר.
תומי הסביר לנו, עוד בקבלת הפנים בסיבוב ההיכרות עם העיר העתיקה, היכן כדאי לחנות בלי לבזבז זמן (7 דק מהריזורט וצמוד לנמל) ו"נחתנו" על הברים (OLD BOY הזכיר לנו את האווירה בשנקין של פעם) ועל הסמטאות הציוריות של העיר העתיקה.
אפשר לכתוב ספר על העיר הרומנטית הזאת. היא מרכז מורשת עולמית של אונסקו ומרגש לראות אותה אותנטית כפי שכנראה היתה גם לפני מאות שנים. העיר מלאה בחנויות בוטיק, מסעדות, בתי קפה, טברנות וברים. חגיגה! אפשר להסתובב בה שעותתתת ועדיף בערב כשנעים.
בכל ערב לפני השינה תומי שלח לנו "סיפור דרך" לקראת הטיול הבא.
אנחנו בחרנו בעוד טיול איתו – 4X4 לתעלות האהבה וקייפ דרסטיס (הנקודה הכי צפון מערבית באי שנראת כמו תאילנד) וקינחנו בשקיעה הכי יפה באי ב 7th Heaven.
טיול חובה שכולל ירידה לנקיקים והפלגה קצרה בין הצוקים.
מלא חבר'ה צעירים שקופצים מהצוקים ומוזיקת לאונג' בכל מקום. מומלץ בחום.
בחזור עברנו דרך ARILAS, כפר סתלבט שיש בו אווירה של ריטריט ויוגה. מדהיםםם.
במסגרת הזמן שנותר לנו באי טיילנו הקדשנו חצי יום לפורטו טימוני. התחלנו ב AFIONAS הכפר הציורי הכי יפה בקורפו (ממוקם ממש מעל פורטו טימוני). למי שמתקשה בהליכה אפשר להגיע גם דרך הים באמצעות TAXI BOAT. החוף הזה נדיר ברמה שלא מכירים אלא אם הייתם בתאילנד. יש שם את נקודת הסלפי הכי שווה בטיול (תכלס כל יום החלפנו תמונת פרופיל מרוב התלהבות) וזה מדהים שכל יום רק הלך והשתפר.
היינו בעוד מלאאאא מקומות כמו גליפדה, לה גרוטה ועוד חופים נדירים.
ביום הלפני אחרון רצינו קצת לזוז ברגל ותומי בנה לנו מסלול הליכה מהריזורט עד ל MON REPOS (היכן שנולד הנסיך פיליפ אבא של המלך). אחת ההליכות הכיפיות בחיינו כולל עצירות רבות לאוכל ושתיה והכל לבד! הרגשנו עצמאיים בשטח וכמעט מקומיים. את החזור כבר עשינו עם מונית (15 יורו…).
למרות כל מה שהספקנו הרגשנו שנוכל להשאר עוד שבוע לפחות (ניסינו. הסבים והסבתות פחות זרמו…). כדי שהתיאוריה תהפוך למציאות סגרנו כבר וילה לחגים אצל תומי בקופלולה, הפעם עם כל המשפחה.
ברור לנו שכל זה לא היה קורה בלעדיכם חברי הקבוצה.
לא היינו מכירים את תומי, את צוות קופלולה, את אודי ואת כל גן העדן הזה שנקרא קורפו!
מאחלים לכם את החופשה המושלמת בקורפו!
נ.ב
בטח בפעם הבאה נקנה כבר וילה כאן…
חפרנו לתומי בנושא בלי סוף חחח
תודה לכל חברי הקבוצה על מגוון ההמלצות!
היתה לנו חופשה זוגית מושלמת בזכותכם וכאות תודה החלטנו להעלות את רשמינו מהאי (הנדירררר הזה)!!!!
זה הולך להיות ארוך מאוד אבל נקווה ששווה…
הנתונים היבשים –
התאריכים – שבוע בסוף מאי תחילת יוני
מזג האוויר – אביבי וקצת גשום מדי פעם
מיקום האירוח -דירת סטודיו ב KOPELULA
רכב שכור – יונדאי I20 מ תיאו (תומי תיאם לנו)
אטרקציות – הפלגה, טיולי כוכב, ביץ' ברים, רופ טופים, קפיצה מצוקים, בטן גב קורפואי, 4X4
מיקומים שהיינו בהם – העיר העתיקה, פוטאמוס, איפסוס, ברבטי, ניסקי, קאסיופי, תעלות האהבה, קייפ דרסטיס, פורטו טימוני, אנגלוקסטרו, פלאוקסטריצה, אכיליון, בניטסס, אגם קוריסיון, לפקימי, פטריטי
מיקומים שרצינו להגיע ולא הספקנו – פקסוס, אנטי פקסוס
ועכשיו לנתונים הרטובים…
קודם כל קורפו אי נדיר!
זאת פעם ראשונה שלנו באי, למרות שהיינו במלא איים יווניים (כמו מיקונוס, סנטוריני, אוויה) אי אפשר להשוות את החוויה לשום מקום אחר.
האי ירוק ברמה שאי אפשר להבין, מגוון בטירוף, לא משנה לאן נוסעים מתפעמים מהנוף.
הכל רגוע ושליו (עמדנו בעיר העתיקה בפקק בגלל אוטובוס שלא הצליח לעבור בין מכוניות ופשוט כולם חיכו בסבלנות, יצאו מהרכבים לראות אם אפשר לעזור, הביאו בירה מהטברנה ושתו מול הנוף, לא היה ציפצוף אחד… איזה כייףףףף) וכולם ב סיגה סיגה…
כל יום התחיל בנחת בארוחת בוקר (נגיע לזה) ורק ב11 יצאנו לדרך (גם לזה נגיע) ובגלל שיש אור יום עד אחרי 21 יש כל כך הרבה זמן לטייל ועדיין להגיע לעיר לחגוג (גם לזה נגיע…) שאף אחד באמת לא ממהר לשום מקום…
אבל בואו נתחיל מההתחלה…
אין ספק שלא משנה איפה מחפשים משהו על קורפו אי אפשר לפספס את השם תומי ואת הריזורט החדש שלו – KOPELULA.
שמו של תומי הולך לפניו, ובצדק!
הקשבנו לחוכמת ההמונים ויצרנו קשר איתו (זמין רק בווטסאפ 054-6939977).
משיחת הטלפון הראשונה הרגשנו בטוחים ושיש מי שידאג לנו מא' עד ת'.
יש לציין שמראש הוא אמר לנו שבתאריכים שנגיע הוא יהיה בסיום שלבי הבניה האחרונים של הריזורט ולקראת ימי צילומי תדמית והרצה, והיה הוגן מספיק להציע לנו מספר מקומות אחרים (!) בעיר בשל העובדה שדעתו תוסח.
הפתיחות והכנות שלו עוד יותר הדליקו אותנו והחלטנו להגיע ולחוות את ההשקה יחד איתו ועם הצוות שלו ומשפחתו.
ואיזה חוויה זאת היתה! הוא אפילו הרשה לנו לפרסם תמונות מההשקה…
אם זה האירוח שלו כשדעתו מוסחת אנחנו יכולים רק לדמיין מה קורה כעת כשהכל כבר גמור והוא מתרכז רק באירוח וטיולים…
אחרי שזכינו, בערב אחרי ההשקה, להכיר אותו לעומק (וגם את אשתו המדהימה יעלי, שמשלימה אותו בכל, ודואגת שהכל בריזורט יתוקתק מבוקר עד לילה) הרגשנו גאווה ש"ישראלי משלנו" הצליח בענק ביוון.
הוא העמיד ריזורט מדהים (והכל בפחות משנתיים!), יפיפה, וחדש מהניילונים! (זה לכשלעצמו נדיר באי).
נראה שהוא חשב על הכל. מרמת העיצוב, דרך החוויה ולא פחות חשוב – תשתיות.
כשאנחנו התארחנו באי היתה הפסקת מים כמעט בכל רחבי האי, ולמרות זאת אצל תומי היו מים בשפע (כששאלנו איך זה יתכן, למדנו שהוא אוגר 130,000 ליטר מי גשמים ובאמצעות משאבות יכול לספק מים ללא הגבלה לריזורט גם בעת הפסקת מים. מסתבר שהפסקות מים קורות באי לא מעט- טיפ- חשוב לבדוק שבמקום שבו תהיו יש היערכות לכך מצד המקום אחרת החופשה הופכת לטירונות רובאי 07… חחח).
מסתבר שתומי לא רק עם לב ענק אלא גם לא שכח מאיפה הגיע!
מעבר לעברו המקצועי ותרומתו למדינה (זה כנראה אישי אז לא נחשוף) מסתבר שהוא אירח המון משפחות במלחמה ומתחשב כעת בכל משפחה ישראלית, ובעיקר בחיילים ומילואמניקים בכל דרך אפשרית. כשאנחנו היינו בריזורט היו באחת הוילות זוג שאחד מהם היה מילואמניק ובוילה השניה זוג צעיר שאחד מהם היה חייל משוחרר והיה נראה כאילו תומי מארח ראשי ממשלה עם כמות הדאגה שהרעיף עליהם.
כאורחי דירות הנופש הראשונות בריזורט תומי עשה לנו סיבוב בכל המתחם. יש לו 12 דירות נופש בגדלים שונים. אנחנו נהננו מאירוח מופתי בדירת הסטודיו K5. דירת נופש רומנטית מצויידת במלואה (ה-כ-ל), מרמת הנספרסו ועד רמת מייבש השיער. כשהגענו דלקה מוזיקת ספא ברקע והרגשנו שאנחנו בחלום. אבל רגע… הפגישה עם תומי התחילה עוד הרבה לפני.
לשמחתינו בחרנו ב"חבילת החוויות" לזוגות (יש גם למשפחות בהתאמה).
במסגרת החבילה תומי סידר לנו רכב שכור במחיר מדהים (שילמנו 40 יורו ליום. אבל זה בטח תלוי ביקוש והיצע ומחירי העונה בקיץ כמובן יותר יקרים).
תיאו פגש אותנו בשדה התעופה והריץ צחוקים עם תומי (אי אפשר לפספס אותו… מגיע עם הקבריולט שלו וכובע של תייר מהריביירה…).
קבלת פנים שכזאת מקלילה את האוווירה (ראינו מלא תיירים מתרוצצים בלחץ ואנחנו טופלנו ברוגע ובכיף) ומאפשרת להתחיל את החופשה בכיף. תומי הוביל עם הרכב שלו לכיוון העיר העתיקה. במשך שעתיים הסביר לנו בסבלנות על כל המקומות החשובים וגם "סימן" לנו מטרות (אותנו עניינו ביץ' ברים ורופ טופים בעיקר ועוד לפני שהתחלנו את החופשה מצאנו את עצמנו על דרינק ב IMABARI ביץ, בר מהסרטים עם מוזיקה של די ג'י ממש מתחת למבצר הישן).
לי כל מה שעבר בראש זה "איך מבטלים את כרטיס החזור ומי ישמור על הילדם בארץ?"…
במסגרת חבילת החוויות קיבלנו לא רק קבלת פנים ורכב שכור מוזל אלא בעיקר שקט נפשי.
תכלס, לא תכננו כלום לטיול. פשוט התמסרנו.
תומי איש מקצוע נדיר, 25 שנים בתחום המלונאות, תיירות והדרכות ואי אפשר לפספס (גם) את זה. הוא לא רק משקיע מכל הלב אלא פשוט שולט בחומר באופן שמעולם לא נתקלנו בו. תמיד עם בדיחה מצחיקה ואיכשהו תמיד קולע בול למטרה, וכשהראש נקי מדאגות אפשר באמת להתרכז בליהנות.
תומי ניסח את זה יפה – "לפתוח את הלב ולהתאהב".
כשאתה מרגיש מוגן ובטוח ובנוסף חופשי אתה מאושר.
זאת תחושה עילאית ורק על כך תודה לקורפו ולתומי. כמעט שכחנו איך זה מרגיש…
הסיור בעיר העתיקה, שהתחיל לאורך הטיילת של GRITSA (שהרגישה כמו נווה צדק של פעם רק בלי המגדלים…). המשיך דרך הכיכר המדהימה SPIANADA (מסתבר שהיא הכי גדולה ביוון ואפילו בבלקן. והיא יפיפיהההה), הארמון האנגלי, השדרה הצרפתית (LISTON) כשברקע העיר העתיקה הוונציאנית והמבצר הישן. ממש קוקטייל קורפואי. לא היה לילה שלא חזרנו לעיר כדי להרגיש כמו אמילי בפריז…
במסגרת הטיולים די "הקטנו ראש" כי הכל היה סגור מראש…
קמנו כל בוקר לסלסת מאפים (במסגרת חבילת החוויות הזוגית. מומלץ ממש!).
תומי הראה לנו מבעוד מועד היכן הסופרים הקרובים ודאגנו למלא את המקרר בכל טוב לשבוע החופשה שלנו וכך כל בוקר הכנו ביצים, סלט וכל מה שאנחנו אוהבים.
יעלי (אשתו המקסימה של תומי) דאגה למאפים טריים בדיוק בזמן ולפי הזמנה.
השילוב הזה חכם ויעיל וחסך מלא כסף וזמן.
מכיוון שאנחנו רגילים לקום מוקדם את ארוחות הבוקר הרצנו מ08 עד 09 ואז שעה וחצי של סתלבט בבריכה – אין דברים כאלו! היא ענקית, בצבעים אקזוטיים, במפלסים משתנים (יש בריכת סתלבט שבה מיטות השיזוף בדיוק בגובה הנכון במים. יש בריכת ילדים ויש את הבריכה העמוקה – 1.5מ' שאפשר ממש לשחות בה כל בוקר ולהתאמן למי שאוהב).
הנוף ממכר – כמו בטוסקנה. בכלל כל הריזורט מוקף בעצים ואתה מרגיש באחוזה (יש גם מלא ציורי קיר מקסימים לאורך הריזורט וההרגשה היא של כפר בתוך כפר. כל כך יפה ומרגיע). מסתבר שלא תמיד חייבים לישון על הים כדי להרגיש שלמות (תכלס, היינו כל כך הרבה בים שזה באמת לא משנה).
אחרי הסתלבט בבריכה הגיע האקשן טיים! במסגרת חבילת החוויות קיבלנו טיול משותף קבוצתי עם חברי הריזורט, הפלגה מדהימה וייעוץ תיירותי מותאם לנו על ידי תומי.
מומלץ ממש לטייל לדרום, כפי שהמליץ תומי, ביום השני, מיד אחרי הנחיתה.
קל ממש להסתדר לבד ולכן תומי המליץ לנו לא "לבזבז" את הטיול איתו על הדרום.
הוא בנה לנו סיפור דרך קליל עם המקומות הכי יפים בדרום. חבל ארץ שמרגיש כמו מדינה אחרת בקורפו. הכל שליו ורגוע. פחות מתוייר (ויש כאלו שממש אוהבים את זה).
ביקרנו בבנטיסס הציורית (ליד מלון אנגסנה המפורסם). המשכנו לאגם קוריסיון המושלם, ביקרנו בלפקימי הרומנטית וגם בפטריטי לארוחת דגים. מה נגיד ומה נאמר שלמות.
תומי נותן כל כך הרבה טיפים על האי שזה מסדר את הראש וכשמזמינם את חבילת החוויות ומשלמים על השירות הזה מרגישים בנוח לקבל את כל הטוב הזה ולשאול בלי סוף… (למרות שעל הרוב הוא עונה עוד מבעוד מועד… אין חכם כבעל ניסיון).
ועם חשבנו שזה הטופ הגיע הטיול הקבוצתי למחרת.
בכלל הרעיון של הטיול הקבוצתי הוא גאוני. במקום לשפוך מלא כסף על טיול פרטי מצטרפים לחברי הריזורט וכולם יוצאים יחד כמעט כל יום ב11.
ככה לא רק חוסכים כסף אלא גם מכירים את החבר'ה ובערב, כשיושבים על כוס יין בבריכה, זה מרגיש כל כך טבעי ונעים.
לטיולים כל זוג/ משפחה/ קבוצה מגיעה/ים עם הרכב הפרטי שלהם. תומי מוביל.
לפני היציאה יש תדרוך מסודר ותומי מעביר (שוב) את סיפור הדרך (קבלנו אותו גם לילה לפני) כולל נקודות ציון בווטסאפ. כל כך קל ופשוט. בכל מקום מעניין עוצרים ויחד נהנים מחוויות שכנראה אי אפשר בחייייייים להגיע אליהם לבד.
אנחנו בחרנו בטיול שנקרא "פלאוקסטריצה ממעוף הציפור".
הטיול כלל מלא נקודות תצפית נדירות והתחיל (למצב רוח העוד יותר טוב) במזקקה מקומית יפיפיה (LAZARIS). מעבר לטעימות הנהדרות (ללא עלות. יש גם מלא ממתקים מקומיים מעולים) יש גם הנחה למי שחבר בריזורט. זאת אחלה דרך "לסגור" את הפינה של מתנות אותנטיות לחברים ומשפחה (כי תכלס באי אין קניונים או משהו). תומי עדכן אותנו מראש שכמובן לא חייבים לקנות כלום (הוא לא מקבל עמלות. הוא ביקש שבמקום זה יעניקו לאורחים שלו הנחה. יפה ממש מצידו. בכלל לאורך כל הדרך הוא היה לארג' עם כולם. איך אומרים טוב מושך טוב וכולם אוהבים אותו עוד יותר). אותו דבר היה בהמשך כשהיינו במוזיאון שמן זית מהממם וגם בו היו טעימות ומלא מוצרים איכותיים מקומיים (כולל שמנים לגוף ותמרוקים).
בכלל האווירה היא מאוד קלילה ולא חייבים להוציא כסף בטיול (למרות שקלאסי לשבת בטברנות וליהנות מהחוויות המקומיות. אכלנו במקום עתיק באמצע שוםמקום, ועלה לנו 35 יורו לזוג כולל מנה עיקרית לכל אחד, סלט, בירה ומים).
מכאן לשם מצאנו את עצמנו עולים 165 מדרגות לגן העדן שנקרא אנגלוסקסטרו. על שם המבצר העתיק הזה נקרא גם הכפר והחוף הכי יפים בקורפו – פלאוקסטריצה.
אין סיכוי שלא עוברים שם והכי יפה זה לראות את הנוף מלמעלה.
לא סתם נקודות התצפית שם נבחרו לבין חמשת היפות ביותר באירופה.
למי שלא יכל לעלות למעלה חיכתה בתחתית המבצר (עוד) טברנה יפיפיה עם נוף לים (תומי הכין אותנו לא לאכול או לשתות שם יותר מדי כי המתינה לנו חוויית בית קפה נדירה בהמשך).
אחרי הטיול במבצר (שווה לכל מי שיכול לעלות אלא אם ממש חם. אנחנו היינו ביום מעונן ואפילו טיפטף עלינו להשלמת החוויה) המשכנו עם הרכבים לDOLCE. בוודאות בית הקפה הכי יפה שהיינו בחיינו. נקודת תצפית מדהימה משלימה את החוויה עם הסלפי המושלם לתמונות הפרופיל מכל סוג… ולא דברנו על קערת הגלידות המדהימה והענקית ב5 יורו… חחח
בכלל המחירים בקורפו הם סבבה לתיירים מערביים (למרות שקורפו אי יותר יקר מרוב המקומות ביוון) ובטוח יותר זולים מישראל (לא שיש משהו יותר יקר מישראל, אז זאת לא השוואה טובה…).
אם יודעים היכן לאכול (תומי לקח אותנו לטברנה של מקומיים שבהם השיפודים עלו 1.6 יורו כולל ציפס ולחם…) זה זול ברמה.
אם אוכלים במסעדות של תיירים זה כמובן יקר (לדוגמה 25 יורו לעיקרית במסעדת FISHLIDA האיכותית ליד שוק הדגים).
סביב הריזורט של תומי יש מלא מסעדות מקומיות טעימות וזולות (אכלנו גירוס ב PAPRIKA ב3.6 יורו… בירה ב3 יורו) כולל טברנה על המים שלא רצינו לזוז ממנה והיה נראה שכמעט כולם בה מקומיים (עד שיגלו את הסוד…).
קורפו אי שקט. אל תצפו לטברנות עם מוזיקה רועשת או שבירת צלחות. זה חלק מהקסם. לוקח זמן להתרגל לזה (בעיקר לעירוניים) אבל בהמשך זה ממכר.
שכחשבנו שזה ה היילייט של החופשה הגיע ההפלגה… מה נאמר ומה נגיד…
10 ד' מהריזורט נמצאת המרינה המושלמת, ללא בעיית תנועה או חניה.
כאן הזמן להודות לאודי ולצוות שלו!
תומי חיבר ביננו לבינם (אודי הוא ישראלי מקומי. אישית לא פגשנו אותו אבל שמענו שהוא אלוף העולם בהפלגות!) וליווה אותנו למרינה.
זה היה חלק מחבילת החוויות ורק על כך זה שווה הכל.
במרינה (GOUVIA) היפיפה חיכה לנו אלכס הסקיפר המתוק (וגם ספירוס המצחיק, ששר לנו שיר ב…עברית לפני שעלינו לסירה בא להגיד שלום).
אחרי תדרוך קצר ולעניין יצאנו לדרך.
המרינה ענקית. יש מלא יאכטות בגדלים שונים.
היציאה האיטית מהמרינה מאפשרת להתרשם מהן ולפנטז…
סירת המנוע שאיתה מפליגים קטנה (אבל מהירהההה) ויעילה מאוד להפלגות מהסוג שיצאנו אליהן ואין טעם להשקיע (לדעתנו) בשכירת יאכטה ענקית, כי במילא כדי להגיע למערות הכחולות והקטנות ולשאר האטרקציות בדרך חייבים סירה קטנה…
אנחנו נהננו ממסלול של 4 שעות (שגלש טיפה, וטוב שכך) וראינו את כל החופים המדהימים ואחוזות הפאר של החוף המזרחי (האחוזה של רוטשילד מארחת מסתבר את המלך צ'רלס שאבא שלו פיליפ נולד באי.. פיקנטריה).
יש כאן הרגשה של THE RICH AND THE FAMOUS וזה בכלל מתעצם למי שיש זמן לעצור עם הסירה, לעגון במזח של אחת הטברנות ולהרים לחיי החיים הטובים במסגרת ארוחת צהריים בקלאס (הארוחה לא כלולה במחיר החבילה וכל אחד בוחר מה שטוב לו. הטברנות יוקרתיות ומכבדות את המעמד. עלה לנו 50 יורו לזוג לארוחה מדהימה!).
כמובן שסימנו V על המערות הכחולות … אמרו לנו מראש הן לא גדולות כמו בפקסוס או בפלאוקסטריצה אבל הן בהחלט יפיפיות ומקבלים את חווייית מי הטורקיז בענק. שעה שלמה העברנו שם בתמונות ויש שם כמה חופים מבודדים שכיף לשחות עליהם עם הסאפ. המים היו נעימים (בניגוד לחוף המערבי ששם היה ממש קר). הים הוא הים היוני והוא גם יותר רדוד וגם קרוב ליבשה ולכן ממש נעים לשחות. בקיץ הבנו שממש חם כמו המים בארץ (רק בלי המדוזות תודה לפוסידון…).
בדרך ראינו את כל מלונות היוקרה של הצד הצפון מזרחי (IKOS ו GRECOTEL לדוגמה) ואת כל היאכטות המטורפות. אין ספק שזאת הפלגה מהסרטים ולדעתנו הטובה ביותר שחווינו בחיינו (אולי בגלל שהמים שקטים ואין גלים ולכן לא חווינו שום בחילות ואולי בגלל האלכוהול שזרם בלי סוף עם המוזיקה של ניקוס ורטיס..).
היו אתנו עוד שני זוגות מקסימים מהריזורט בהפלגה וזה ממש הוסיף לצחוקים ולכיף.
חזרנו אחה"צ לשנ"צ איכות בדירה וקמנו לערב רומנטי בעיר.
תומי הסביר לנו, עוד בקבלת הפנים בסיבוב ההיכרות עם העיר העתיקה, היכן כדאי לחנות בלי לבזבז זמן (7 דק מהריזורט וצמוד לנמל) ו"נחתנו" על הברים (OLD BOY הזכיר לנו את האווירה בשנקין של פעם) ועל הסמטאות הציוריות של העיר העתיקה.
אפשר לכתוב ספר על העיר הרומנטית הזאת. היא מרכז מורשת עולמית של אונסקו ומרגש לראות אותה אותנטית כפי שכנראה היתה גם לפני מאות שנים. העיר מלאה בחנויות בוטיק, מסעדות, בתי קפה, טברנות וברים. חגיגה! אפשר להסתובב בה שעותתתת ועדיף בערב כשנעים.
בכל ערב לפני השינה תומי שלח לנו "סיפור דרך" לקראת הטיול הבא.
אנחנו בחרנו בעוד טיול איתו – 4X4 לתעלות האהבה וקייפ דרסטיס (הנקודה הכי צפון מערבית באי שנראת כמו תאילנד) וקינחנו בשקיעה הכי יפה באי ב 7th Heaven.
טיול חובה שכולל ירידה לנקיקים והפלגה קצרה בין הצוקים.
מלא חבר'ה צעירים שקופצים מהצוקים ומוזיקת לאונג' בכל מקום. מומלץ בחום.
בחזור עברנו דרך ARILAS, כפר סתלבט שיש בו אווירה של ריטריט ויוגה. מדהיםםם.
במסגרת הזמן שנותר לנו באי טיילנו הקדשנו חצי יום לפורטו טימוני. התחלנו ב AFIONAS הכפר הציורי הכי יפה בקורפו (ממוקם ממש מעל פורטו טימוני). למי שמתקשה בהליכה אפשר להגיע גם דרך הים באמצעות TAXI BOAT. החוף הזה נדיר ברמה שלא מכירים אלא אם הייתם בתאילנד. יש שם את נקודת הסלפי הכי שווה בטיול (תכלס כל יום החלפנו תמונת פרופיל מרוב התלהבות) וזה מדהים שכל יום רק הלך והשתפר.
היינו בעוד מלאאאא מקומות כמו גליפדה, לה גרוטה ועוד חופים נדירים.
ביום הלפני אחרון רצינו קצת לזוז ברגל ותומי בנה לנו מסלול הליכה מהריזורט עד ל MON REPOS (היכן שנולד הנסיך פיליפ אבא של המלך). אחת ההליכות הכיפיות בחיינו כולל עצירות רבות לאוכל ושתיה והכל לבד! הרגשנו עצמאיים בשטח וכמעט מקומיים. את החזור כבר עשינו עם מונית (15 יורו…).
למרות כל מה שהספקנו הרגשנו שנוכל להשאר עוד שבוע לפחות (ניסינו. הסבים והסבתות פחות זרמו…). כדי שהתיאוריה תהפוך למציאות סגרנו כבר וילה לחגים אצל תומי בקופלולה, הפעם עם כל המשפחה.
ברור לנו שכל זה לא היה קורה בלעדיכם חברי הקבוצה.
לא היינו מכירים את תומי, את צוות קופלולה, את אודי ואת כל גן העדן הזה שנקרא קורפו!
מאחלים לכם את החופשה המושלמת בקורפו!
נ.ב
בטח בפעם הבאה נקנה כבר וילה כאן…
חפרנו לתומי בנושא בלי סוף חחח
דילוג לתוכן